معرفی دوره آموزش کاربردی کامسول

دوره آموزش کامسول ، رایگان و از صفر تا صد

به دنیای آموزش نرم افزار کامسول خوش‌آمدید! آیا قصد انجام شبیه سازی با نرم افزار کامسول دارید، اما دسترسی به یک دوره جامع کامسول ندارید که رایگان هم باشد؟ دوره آموزش کاربردی کامسول فرآیند پروژه مسیر مناسبی برای شما فراهم می‌کند. این دوره به صورت کاربردی و با هدف ارائه آموزش از صفر تا صد این نرم افزار قدرتمند، برای دانشجویان، پژوهشگران و شاغلان در صنعت طراحی شده است.

در این دوره چه چیزی یاد می‌گیریم

در گام اول آموزش COMSOL Multiphysics با کاربردهای نرم افزار در شبیه سازی پدیده‌های مختلف آشنا خواهید شد. آموزش گام به گام ایجاد هندسه، تعریف معادلات و حل مسائل از مواردی است که در ابتدای دوره بیان می‌شود. در ادامه حل مسائل متنوع در حوزه‌های مختلف مهندسی مانند مکانیک سیالات، انتقال حرارت و … بیان می‌گردد. در بخش اول آموزش مزایای کامسول نسبت به رقبای آن مانند انسیس (Ansys)، استار سی سی ام (Star ccm) و آباکوس (Abaqus) بررسی شده که از جمله مهم‌ترین مزایا می‌توان به محیط کاربرپسند تر و قدرت شبیه سازی چند فیزیکی قوی‌تر نسبت به دیگر نرم افزارها اشاره کرد.

چرا این دوره را انتخاب کنیم

این دوره به گونه‌ای طراحی شده تا مناسب برای تمام سطوح از مبتدی تا حرفه‌ای باشد. این دوره آموزش کامسول از پایه شروع می‌شود و به تدریج به مباحث پیشرفته می‌پردازد، بنابراین برای افراد با هر سطح دانشی مناسب است. ضمنا تمرکز بر آموزش جامع کامسول است تا پس از گذراندن دوره فرد بتواند در حل مسائل واقعی از آن استفاده کند. از جمله دیگر ویژگی‌های دوره، تدریس دوره توسط مدرس مجرب و متخصص در حوزه شبیه سازی دینامیک سیالات محاسباتی است. این دوره توسط مهندس انتظاری، مدرس نرم افزارهای مختلف مهندسی، و به سفارش تیم فرآیند پروژه تهیه و به صورت رایگان روی سایت فرآیند پروژه منتشر شده است. لازم به ذکر است که استفاده از این ویدیوها در مراجع دیگر به غیر از کانال‌های فرآیند پروژه غیرمجاز خواهد بود.

مهم‌ترین ویژگی نرم افزار کامسول کاربردی بودن آن است. بعد از گذراندن این دوره می‌توانید مسائل مهندسی را با استفاده از کامسول شبیه سازی کنید. حتی می‌توانید پروژه‌های صنعتی دریافت کرده و با کامسول انجام دهید. دوره آموزش کامسول به گونه‌ای طراحی شده تا کاربردی بوده و دانشجویان دوره بتوانند بیشترین درک از معادلات دینامیک سیالات محاسباتی را پیدا کنند. زیرا رسیدن به این درک علاوه بر تقویت توانایی دانشجو در شبیه سازی، به رسیدن به درک درباره معادلات به کار رفته در نرم افزار نیز کمک می‌کند.

این دوره آموزش کامسول رایگان بوده هزینه تولید آن توسط تیم فرآیند پروژه پرداخت شده است. بنابراین دانشجویان لازم است تنها بر روی یادگیری تمرکز داشته باشند.

در آموزش کامسول فیزیک مختلف استفاده شده تا رشته‌های مختلف مهندسی مکانیک، مهندسی شیمی، مهندسی برق، مهندسی عمران و … بتوانند از آن استفاده کنند. با توجه به مالتی فیزیک بودن نرم افزار و احتمال مشاهده پدیده‌های مختلف در یک شبیه سازی، دوره به صورت یکپارچه طراحی شده تا اگر یک مهندس برق دوره را مشاهده می‌کند، با آموزش کامسول مهندسی شیمی نیز آشنا شود. همچنین دوره اطلاعات جامع و کاملی را از مبتدی تا پیشرفته در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید به راحتی مهارت‌های لازم برای کار با این نرم افزار قدرتمند چند فیزیکی را کسب کنید.

در این دوره، شرکت‌کنندگان با مفاهیم پایه تا پیشرفته مدل‌سازی فیزیکی با استفاده از نرم افزار کامسول آشنا می‌شوند. از ایجاد هندسه ساده تا شبیه سازی پروژه‌های صنعتی پیچیده، همه جنبه‌های مرتبط با کار با این نرم افزار به طور کامل پوشش داده می‌شود. این دوره با ارائه مثال‌های واقعی و مسائل عملی در حوزه‌های مختلف مهندسی، امکان اعمال مفاهیم آموخته شده در محیط‌های واقعی را فراهم می‌کند.

ویژگی‌های نرم افزار کامسول

اما در بین چندین نرم افزار دینامیک سیالات محاسباتی، چرا باید از کامسول استفاده کرد؟ نرم افزار کامسول با محیط کاربرپسند و قدرت شبیه سازی چند فیزیکی برتر نسبت به رقبایی همچون انسیس، استار سی سی ام و آباکوس، گزینه ایده‌آلی برای شبیه سازی پدیده‌های مختلف است. آموزش کاربردی کامسول ، به عنوان یک ابزار مالتی فیزیکی قدرتمند، توانایی شبیه سازی و تحلیل پدیده‌های مختلف را فراهم می‌کند. مقایسه با رقبا نیز نشان می‌دهد که کامسول نه تنها دارای محیط شبیه سازی کاربرپسندتری است، بلکه از نظر قدرت شبیه سازی چند فیزیکی نیز بهتر عمل می‌کند. این ویژگی‌ها به افراد با توانایی انجام پروژه کامسول این امکان را می‌دهد تا با اطمینان بیشتری به راه‌حل‌هایی برای مسائل گوناگون در زمینه‌های مختلف مهندسی دست یابند.

مخاطبان دوره آموزش کامسول

دوره آموزش کاربردی کامسول برای گروه گسترده‌ای از افراد مناسب است. به صورتی کلی هر فردی که قصد یادگیری کامسول را داشته باشد می‌تواند از این دوره استفاده کند.

  • دانشجویان: افرادی که برای انجام پروژه خود نیاز به دریافت آموزش کامسول رایگان دارند.
  • پژوهشگران: پژوهشگرانی که به دنبال یادگیری مفاهیم پایه و پیشرفته مدل‌سازی فیزیکی هستند می‌توانند از این دوره استفاده کنند. این افراد که در حوزه‌های مختلفی از جمله مهندسی در حال انجام یک مطالعه علمی در آزمایشگاه هستند و قصد دارند پدیده آزمایشگاهی را در نرم افزار COMSOL Multiphysics شبیه سازی کنند.
  • شاغلان در صنعت: بسیاری از افراد مشغول در صنایع مختلف نیاز دارند دستگاه‌های موجود در صنعت خود را شبیه سازی کنند. بر این اساس این افراد می‌توانند از دوره آموزش کامسول استفاده کرده و پدیده‌های رخ داده در تجهیزات صنعتی را به منظور درک بهتر عملکرد آن‌ها شبیه سازی کنند.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظرات و پیشنهادات به فرآیند پروژه