تماس با پشتیبانی

تماس با پشتیبان فرآیند پروژه
چت در تلگرام پشتیبانی
چت در واتس اپ پشتیبانی
همکاری با ما

با تکمیل فرم همکاری می‌توانید در حوزه‌ای که تخصص و علاقه دارید پروژه دریافت کرده، انجام دهید و کسب درآمد کنید. اگر تخصصی دارید، همین الان اقدام کنید
آموزش کامسول

می‌خوای نرم‌افزار مهندسی یاد بگیری برای انجام پروژه؟ نرم افزار کامسول یکی از بهترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی هست.

ساخت چیپ میکروفلوئیدیک

خدمات طراحی و ساخت چیپ میکروفلوئیدیک در فرآیند پروژه ارائه می‌شود. ساخت تراشه های میکروفلوئیدیک یک تخصص مهم در علوم آزمایشگاهی است که با افزایش کاربرد این چیپ‌ها در تحقیقات اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. بر همین اساس و بر اساس توانمندی‌ها موجود فرآیند پروژه اقدام به ارائه این خدمات کرده است. برای سفارش پروژه ساخت میکروفلوئیدیک لازم است فرم ثبت پروژه را پر کنید. نوع چیپ، متریال ساخت، کاربرد و طرح چیپ از جمله مواردی است که ارسال آن موجب بهبود روند پاسخگویی ما خواهد شد. همچنین می‌توانید فایل کامپیوتری چیپ را در فرم سفارش پروژه را آپلود کنید. برای دریافت مشاوره تخصصی درباره پروژه میکروفلوئیدیک خود با پشتیبانی فرآیند ثبت پروژه تماس بگیرید.

⁘ توضیحات

میکروفلوئیدیک چیست ؟

میکروفلوئیدیک (به انگلیسی Microfluidic) علم بررسی رفتار سیال و ذرات در حرکت در کانال‌هایی با ابعاد میکرو است. در این عمل سیالات از کانال‌هایی با شکل‌های مختلف عبور داده می‌شود و رفتار ثبت می‌شود. علم میکروفلوئیدیک دارای زیر شاخه‌های فلوئیدیک (Fluidic)، اکتروفورسیس (Electrophoresis)، الکترواسمسیس (Electroosmosis) و … می‌باشد. از ذرات ریز معلق در سیال استفاده شود، علم کلوئید (Colloide) نیز در آن درگیر می‌شود. همچنین گاهی ترکیباتی از جمله سرفکتنت‌ها (Surfactants) با سیال در جریان در چیپ‌های مخلوط می‌شود تا تغییر خواص سیال و اثر آن بر رفتار سیال مورد بررسی قرار گیرد.

چیپ میکروفلوئیدیک

انجام پروژه

انجام پروژه میکروفلوئیدیک در آزمایشگاه به تجهیزاتی از جمله چیپ میکروفلوئیدیک، پمپ سرنگی (Syring Pump) و میکروسکپ نیاز دارد. این تجهیزات ابتدائی‌ترین موارد در انجام یک پروژه میکروفلوئیدیک است. در بسیاری از موارد طراحی و ساخت چیپ میکروفلوئیدیک به تجهیزات و تجربه نیاز دارد.

  • چه طور چیپ را طراحی کنیم؟
  • چطور طرح کامپیوتری (اسکچ) چیپ را رسم کنیم؟
  • چطور طرح کامپیوتری را روی متریال حکاکی کنیم؟
  • چطور چیپ را به تولید کنیم؟

و بسیاری از سوالات دیگر که در هر آزمایش برای محقق پیش می‌آید. در دانشگاه‌ها و مراکز علمی که به طور حرفه‌ای بر روی میکروفلوئیدیک کار می‌کنند، طراحی و ساخت چیپ توسط شرکت‌ها و بخش‌های دانشگاهی مستقل انجام می‌شود. زیرا طراحی و ساخت چیپ میکروفلوییدیک یک تخصص است.

ساخت

روش‌های مختلفی برای ساخت تراشه میکروفلوئیدیک ارائه شده است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مطلب طراحی و ساخت میکروراکتور را مطالعه کنید. ساخت تراشه های میکروفلوئیدیک ، تشابه زیادی با میکروراکتورها دارد. زیرا هدف در هر دو مورد حرکت سیال در یک کانال میکرو است. اما در میکروراکتورها علاوه بر حرکت سیال، افزایش دما و فشار هم نیاز است. به عبارت دیگر هر تراشه میکروفلوییدیک را می‌توان یک راکتور ساده دانست. لازم به ذکر است که اگر بخواهیم از آن‌ها به عنوان میکروراکتور استفاده کنیم، نیاز به در نظر گرفتن پارامترهای دیگری در مراحل ساخت است. لازم به ذکر است که اگر بخواهیم از میکروچیپ به عنوان میکروراکتور استفاده کرد، نیاز به در نظر گرفتن پارامترهای دیگری در مراحل ساخت است.

ساخت تراشه میکروفلوئدیکیک

روش‌های زیادی برای ساخت تراشه میکروفلوئیدیک وجود دارد؛ اما حکاکی و پرینت سه بعدی متداول‌ترین روش‌های هستند که کاربرد زیادی دارند. همچنین این چیپ‌ها از متریال مختلف از جمله شیشه، پلاستیک و فلز ساخته می‌شود.

همچنین می‌توانید پیش از ساخت، رفتار چیپ مورد نظر خود را با استفاده از شبیه‌سازی بررسی کنید. خدمات شبیه سازی با نرم افزار کامسول در فرآیند پروژه ارائه می‌شود.

کاربرد

چیپ های میکروفلوئیدیک کاربردهای زیادی در علوم آزمایشگاهی و مطالعات آکادمیک دارند. در سال‌های اخیر کاربردهای صنعتی نیز برای آن‌ها گزارش شده است. بررسی رفتار اختلاطی سیالات ناهمگن، بررسی رفتار ذرات کلوئیدی، جداسازی ذرات از جمله سلول‌های زنده، تولید پیوسته‌ی مقدار اندکی ماده با غلظت مشخص (میکرومیکسر)، تولید ترکیبات دارویی، ساخت کیت‌های آزمایشگاهی پاسخ سریع، تولید ترکیبات خطرناک در حجم پایین و … از جمله کاربردهای این چیپ‌ها است. همچنین می‌توان برای تولید ترکیبات از چیپ‌ها به عنوان میکروراکتور استفاده کرد. به طور کلی کاربرد میکروچیپ های فلوئیدیک هر روزه در حال گسترش است و مطالعات زیادی در سال‌های اخیر بر روی آن‌ها انجام شده است.

طراحی و ساخت چیپ میکروفلوئیدیک

خدمات فرآیند پروژه

فرآیند پروژه با در اختیار داشتن شبکه‌ای از متخصصین و محققین، قادر است فرآیند طراحی و ساخت چیپ میکروفلوئیدیک شما را از ابتدایی ترین مرحله تا انتها بر عهده بگیرید. تنها کافی است طرح مورد نظر خود را مشخص کنید. اگر در طراحی ست‌آپ میکروفلوئیدیک خود دچار شک و تردید هستید، می‌توانید از مشاوره تخصصی پشتیبانی فرآیند پروژه استفاده کنید. تنها کافیست ابعاد و مشخصات چیپ را برای ما ارسال کنید. ما پس از تبدیل مشخصات چیپ شما به طرح کامپیوتری (Sketch) آن را در مراحل ساخت قرار می‌دهیم. پس از ایجاد طرح کامپیوتری، چیپ مورد نظر شما ساخته شده و برای استفاده آماده می‌شود. اتصال لوله‌های ورود و خروج چیپ از دیگر خدماتی است که فرآیند پروژه ارائه می‌شود. هزینه ساخت پیچ بستگی به طرحی مورد نظر شما دارد. برای تخمین هزینه ساخت چیپ میکروفلوئیدیک با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

برچسب‌ها: ✔ انجام پروژه میکروفلوئیدیکساخت تراشه میکروفلوئیدیکساخت چیپ میکروفلوئیدیکشبیه سازی چیپ میکروفلوئیدیکطراحی تراشه میکروفلوئیدیکطراحی چیپ میکروفلوئیدیکطراحی و ساخت چیپ میکروفلوئیدیک