تماس با پشتیبانی

تماس با پشتیبان فرآیند پروژه
چت در تلگرام پشتیبانی
چت در واتس اپ پشتیبانی
همکاری با ما

با تکمیل فرم همکاری می‌توانید در حوزه‌ای که تخصص و علاقه دارید پروژه دریافت کرده، انجام دهید و کسب درآمد کنید. اگر تخصصی دارید، همین الان اقدام کنید
آموزش کامسول

می‌خوای نرم‌افزار مهندسی یاد بگیری برای انجام پروژه؟ نرم افزار کامسول یکی از بهترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی هست.

انجام پروژه PHAST

با انجام پروژه با نرم افزار Phast می توان خطرات و ریسک های یک واحد فرآیندی را مدیریت کرد . در یک واحد فرآیندی خطرات زیادی در ارتباط با انفجار مخازن وجود دارد . در این ارتباط پس از طراحی مخزن لازم است ایمنی فرآیند به صورت نرم افزار مورد بررسی قرار گیرد . برای بررسی ایمنی فرآیند با گروه مشاوره فرآیند پروژه تماس بگیرید .

⁘ توضیحات

انجام پروژه با نرم افزار فست

خطراتی که یک فرآیند را تهدید می کند بسیار زیاد است . به خصوص اگر شامل ترکیبات سمی و آتش زا باشد . بر همین اساس محققین مختلف تلاش کرده اند تا با استفاده از روش های علمی این خطرات را دسته بندی کنند . انجام پروژه PHAST حاصل این تلاش ها است . این نرم افزار به مهندس فرآیند و ایمنی کمک می کند تا به صورت عملی خطراتی که ایمنی فرآیند را تهدید می کند را دسته بندی کند . سپس با استفاده از راهکارهایی که نرم افزار و مراجع ایمنی ارائه می دهند این خطرات کنترل و یا رفع می شوند .

انجام پروژه با نرم افزار Phast

خطراتی که ایمنی فرآیند شیمیایی را تهدید می کند شامل انفجار ، انتشار مواد خطرناک و آتش سوزی  است . نتیجه ای حوادث فرآیندی موجب تخریب تجهیزات ، آلودگی محیط زیستی و حتی مرگ انسان ها می شود . بهترین طرح مهندسی اگر ایمنی فرآیند نداشته باشد،َ بی ارزش است . با انجام پروژه PHAST در فرآیند پروژه می توانید تمام خطرات فرآیند را شناسایی و دسته بندی کنیم . سوالاتی که نرم افزار مطرح می کند توسط متخصصین با تجربه فرآیند هر روزه در طراحی واحدهای صنعتی جدید مورد استفاده قرار می گیرد ،

معرفی نرم افزار Phast

فست مخفف Process hazard analysis software می باشد . انجام پروژه با نرم افزار phast بسیار هدفمند است . محیط و روند انجام پروژه با نرم افزار به گونه ای است که کاربر کمتری سردرگمی را داشته باشد . اما با توجه به زیاد بودن پارامترها ، گاهی کاربر دچار سردرگمی می شود .

انجام پروژه با نرم افزار Phast

زمانی که نرم افزار برای یک مخزن تحت فشار راهکارهای مختلفی پیشنهاد می دهد که تعداد آن بیش از 100 مورد است . اگر ندانیم که کدام مورد قابل قبول و کدام غیرقابل قبول است ، گیچ می شویم . بر همین اساس نرم افزار برای هر خطر و هر فرآیند پیشنهادی روبروی کاربر قرار می دهد .

مشخصات انجام پروژه Phast

نرم افزار فست قابلیت های زیادی برای ارزیابی یک فرآیند از جنبه های مختلف دارد . نرم افزار فست قابلیت  ارزیابی ریسک ، بررسی حوادثی که امکان رخ دادن دارد ، پارامترهای مدیریت حوادث و اثر بازرسی و تعمیر و نگهداری تجهیزات را دارد . به طور کلی تمام موارد مورد نیاز برای انجام یک آنالیز خطر در فرآیند در این نرم افزار موجود است .

فعالیت ها

در این نرم افزار ابتدا نوع ترکیبی که در فرآیند موجود است مشخص می شود . حجم مواد آتش زا  و نزدیکی مخازن از مواردی است که در این بخش باید مشخص شود . سپس نوع فرآیند از لحاظ دما و فشار برای نرم افزار تعیین می گردد . از ویژگی های این نرم افزار فست در پروژه می توان به قابلیت تعریف سناریوهای مختلف را نام برد .

در انجام پروژه Phast آنالیز پیامد روش های متنوعی دارد. آنالیز پیامدهای یک حادثه در یک واحد شیمایی در سه مرحله انجام می شود

  • مرحله اول ، انتخاب سناریو
  • مرحله دوم ، مدلسازی سناریو
  • مرحله سوم ، ارزیابی خسارت

از ویژگی های خوب که در انجام پروژه فست می توان از آن بهره برد . تعریف شرایط جوی است . تعریف موانع و ساختمان ها از دیگر مواردی است که در نرم افزار Phast موجود است .

کاربرد نرم افزار phast

به طور کلی می توان گفت انجام پروژه Phast قوی ترین مدلسازی برای یک حادثه رهایش مواد سمی و منفجره است . به همین دلیل واحدهای HSE از این نرم افزار استفاده های زیادی می کنند . یک حادثه انفجار در نرم افزار فست دارای سه مرحله است.

  1. تخلیه
  2. انتشار
  3. انفجار

اگر چه انتشار و انفجار گازهای مختلف متفاوت است . اما روند کلی آن یکی است . مثلا اگر مخزن گازی سبک تر از هوا سوراخ شود ، گاز به سمت بالا نشت می کند . برای بررسی دقیق چنین پدیده ای می توان از انجام پروژه کامسول نیز استفاده کرد .

مدیریت ریسک با Phast

مدیریت ریسک وظیفه ی اصلی این نرم افزار است . در علوم مهندسی بررسی خطرات و ایمنی فرایند گفته می شود که هیچگاه نمی توان ریسک یک حادثه را به صفر رساند . همیشه احتمال انفجار یک مخزن دارای پروپان وجود دارد . در نتیجه باید عوامل ایجاد خطر را کنترل کرد . و در صورت بروز حادثه اثرات آن را کاهش داد . تا خسارت های مالی ، جانی و محیطی کم شود .

انجام پروژه مدیریت ریسک با نرم افزار Phast

مدیریت ریسک با نرم افزار فست کمک می کند تا تصمیمات مهم با اطمینان گرفته شود. این نرم افزار به عنوان یک راه حل سیستماتیک و قابل اعتماد برای سناریوسازی و مدیریت ریسک بسیاری از صنایع شیمیایی و نفت مورد استفاده قرار می گیرد.

واحد تحقیق و توسعه

با توجه به آن که برخی از واحدها هر ساله دارای حوادثی می باشند . بسیاری از واحدهای تحقیق و توسعه از این نرم افزار برای کاهش خطرات فرآیندی استفاده می کنند . یکی از اهداف انجام پروژه Phast بررسی اصلاحات فرآیند است که انجام می شود . اما با توجه به آن که اصلاحات کمی در واحدهای موجود انجام می شود . اغلب از این مورد استفاده نمی شود .

مخازن ذخیره نفت و گاز در پالایشگاه حجم زیادی از مواد خطرناک، قابل اشتعال و سمی را ذخیره کرده اند . انفجار یک مخزن می تواند دیگر مخازن را منفجر کند . و حجم زیادی گاز به طور آنی منتشر شوند . بررسی آزمایشگاهی این پدیده در مقیاس کوچک اگرچه سودمند است . اما دارای هزینه بالاست و امکانات ویژه ای می طلبد . در دنیای مهندسی جدید با انجام پروژه فست می توان همان نتایج را استخراج کرد .

برچسب‌ها: ✔ انجام پروژه ایمنی فرآیندانجام پروژه با نرم افزار Phastانجام پروژه مدیریت ریسک