تماس با پشتیبانی

تماس با پشتیبان فرآیند پروژه
چت در تلگرام پشتیبانی
چت در واتس اپ پشتیبانی
همکاری با ما

با تکمیل فرم همکاری می‌توانید در حوزه‌ای که تخصص و علاقه دارید پروژه دریافت کرده، انجام دهید و کسب درآمد کنید. اگر تخصصی دارید، همین الان اقدام کنید
آموزش کامسول

می‌خوای نرم‌افزار مهندسی یاد بگیری برای انجام پروژه؟ نرم افزار کامسول یکی از بهترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی هست.

انجام پروژه هایسیس

هایسیس پرکاربردترین نرم افزار شبیه سازی فرآیند در مهندسی شیمی است. این نرم افزار با امکانات زیادی که دارد جای خود را در شرکت‌های مشاور باز کرده است. از این نرم افزار در شبیه سازی انواع فرآیندهای نفت، گاز، پتروشیمی و … استفاده می‌شود.  اما با توجه به پیچیده بودن نرم افزار، بسیاری در انجام پروژه های هایسیس با مشکل مواجه هستند. داشتن یک مشاور و متخصص برای انجام پروژه بسیار ضروری است. در فرآیند پروژه خدمات مشاوره و انجام پروژه هایسیس با بالاترین کیفیت انجام فراهم شده است. در فرآیند پروژه می‌توانید علاوه بر دریافت مشاوره رایگان، در صورت نیاز، انجام پروژه مهندسی شیمی را سفارش دهید. 

⁘ توضیحات

هایسیس چیست ؟

نرم افزار اسپن هایسیس یک نرم افزار شبیه ساز فرآیند است که در مهندسی شیمی و نفت کاربرد دارد. انجام پروژه هایسیس اغلب شامل شبیه سازی های واحدهای فرآیندی، پالایشگاه، واحدهای پتروشیمی و فرآیندهای شیمیایی می‌باشد. در حقیقت پروژه شبیه سازی با هایسیس مجموعه‌ای از معادلات مهندسی برای انجام پروژه مهندسی شیمی است. این معادلات در یک سیستم محاسبه گر قرار گرفته تا بتواند یک فرآیند شیمیایی را شبیه سازی کند. برای درک بهتر این مفهوم به صفحه انجام شبیه سازی اسپن پلاس مراجعه کنید [لینک].

انجام پروژه شبیه سازی مهندسی شیمی با نرم افزار هایسیس

راهنمای ثبت سفارش پروژه هایسیس

اگر قصد ثبت سفارش پروژه هایسیس دارید، می توانید از ویدیوی راهنمای زیر استفاده کنید.

ویژگی ها

از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد نرم افزار می‌توان به کاربر پسند (User Friendly) بودن و سریع بودن نرم افزار اشاره کرد. در حال حاضر گرافیکی ترین، ساده‌ترین و سریع‌ترین نرم افزار شبیه سازی مهندسی فرآیند، هایسیس می باشد. این عامل باعث می‌شود انجام پروژه با نرم افزار هایسیس راحت تر از دیگر نرم افزارها باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود افرادی که تازه شروع به شبیه‌سازی کرده‌اند، از نرم افزار هایسیس شروع کنند. البته این به معنای ابتدایی بودن نرم افزار نیست؛ در حال حاضر هایسیس به عنوان یک نرم افزار قابل اعتماد در شرکت های نفت و گاز داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. می توان گفت اغلب انجام پروژه مهندسی شیمی در سطح پالایشگاه و پتروشیمی با هایسیس انجام می شود. اما به هر حال هر نرم افزار محدودیت‌هایی دارد. 

محدودیت‌ها

از جمله محدودیت های هایسیس می توان به تعداد کم معادلات ترمودینامیکی و ضرایب تجربی آن اشاره کرد. اگر چه از زمانی که این نرم افزار به صورت یکپارچه در بسته‌ی شبیه‌سازی اسپن قرار گرفته، می‌توان از معادلات و ضرایب تجربی نرم افزار اسپن نیز در هایسیس استفاده کرد. اما تجربه نشان داده انتقال معادله از بسته ی اسپن به هایسیس گاهی با مشکل مواجه می‌شود. از دیگر محدودیت‌های نرم افزار می‌توان به مشکل حل جریان برگشتی (Recycle) اشاره کرد. البته این مشکل در انجام پروژه با نرم افزار هایسیس با راهکارهای تخصصی کاملا قابل رفع است. می‌توانید محیط نرم افزار هایسیس را در ویدئوی زیر مشاهده نمایید.

رقبا

تعداد زیادی نرم افزار شبیه سازی در بازار وجود دارد. از آن جمله می توان به اسپن پلاس (Aspen Plus)، پرو تو (Pro II)، کوکو (CoCo)، کمکد (Chemcad)، پرومکس (Promax) و … تعدادی از آن‌ها هستند. هر کدام از این نرم افزارها دارای قابلیت های ویژه ای در شبیه سازی فرآیند می باشند. اما اگر بخواهیم مقایسه کنید، نرم افزار هایسیس یکی از قدرتمندترین آن‌ها است. به همین دلیل فراگیری زیادی بین کاربران به خصوص در ایران پیدا کرده؛ در حال حاضر این نرم افزار به عنوان یک درس تخصصی در رشته‌ی مهندسی شیمی تدریس می‌شود. 

انجام پروژه هایسیس

تاریخچه

این نرم افزار ابتدا در دانشگاه کلگری (Calgary) کانادا پایه گذاری شد. در ادامه به صورت یک شرکت تجاری تحت عنوان Hyprotech به فعالیت خود ادامه داد و شروع به فروش تجاری نرم افزار خود کرد. در همین زمان بود که بزرگترین رقبای نرم افزار از آمریکا (Aspen Plus) و کانادا (Pro II) ابراز وجود کردند. به طور کلی می‌توان گفت عمده‌ی بازار شبیه‌سازی مهندسی شیمی در جهان بین این سه نرم افزار تقسیم شد.

نرم افزار مشابه برای انجام پروژه هایسیس

در سال ۲۰۰۲، شرکت اسپن تکنولوژی (سازنده‌ی Aspen Plus) اقدام به خرید شرکت Hyprotech کرد. در نهایت شرکت هایپروتک به قیمت ۵۰ میلیون دلار به اسپن تکنولوژی واگذار شد. اسپن تکنولوژی پس از خرید هایپروتک، نرم افزار هایسیس را به بسته‌ی شبیه سازی خود اضافه کرد. همچنین با برقراری لینک‌های داخلی بین نرم افزارهای بسته‌ی اسپن، اجازه داد هایسیس از معادلات ترمودینامیکی و ثوابت تجربی بسته‌ی اسپن استفاده کند. در حال حاضر شرکت اسپن تکنولوژی بزرگترین شرکت فعال در حوزه ی شبیه‌سازی فرآیند و مهندسی شیمی است. 

انجام پروژه هایسیس

با توجه به سابقه‌ی چندین ساله‌ی متخصصین فرآیند پروژه در زمینه‌ی شبیه‌سازی، شما می‌توانید مشکلات خود در حوزه‌ی شبیه‌سازی با نرم افزار هایسیس را ما مطرح کنید. پروژه‌ی شما در کمترین زمان تخمین زمان و هزینه خواهد شد. و پس از سفارش پروژه هایسیس، پروژه شما در مدت مشخص انجام خواهد شد. برای اطلاع بیشتر درباره نحوه انجام پروژه کارشناسی مهندسی شیمی می‌توانید با ما تماس بگیرید.

آموزش انجام پروژه با نرم افزار هایسیس

تمام پروژه هایسیس های فرآیند پروژه ضمانت بوده و متخصصین ما در تمام مراحل بر آن نظارت می‌کنند. آموزش هایسیس و آموزش هایسیس مقدمانی به زودی به فرآیند پروژه افزوده خواهد شد. همچنین دانلود رایگان آموزش هایسیس در این صفحه ممکن است.

انواع پروژه

پروژه های مختلفی از جمله شبیه سازی خطوط لوله، شبیه سازی واحدهای فرآیندی، شبیه سازی واحدهای پالایش نفت خام و … در فرآیند پروژه انجام شده است. از آن جمله می‌توان به شبیه سازی واحد اسلاگ کچر، واحدهای جذب آمونیاک، واحد جذب ترکیبات اسیدی از گاز طبیعی، واحد تولید اسید سولفوریک، واحد تولید آلکیل فنول، راکتور سنتز متانول، راکتور سنتز پلیمر و غیره اشاره کرد. به زودی پروژه مهندسی شیمی رایگان در سایت قرار خواهد گرفت. ضمنا تمام نتایج پروژه هایسیس های در بخش فروش فایل در سایت قرار گرفته است. انجام پروژه اسپن پلاس نیز در فرآیند پروژه انجام می‌شود.

برچسب‌ها: ✔ اسپن هایسیس چیستانجام پروژه اسپن پلاسانجام پروژه با نرم افزار هایسیسانجام پروژه شبیه سازیانجام پروژه مهندسی شیمیپروژه شبیه سازی با هایسیسمعرفی نرم افزار هایسیس