تماس با پشتیبانی

تماس با پشتیبان فرآیند پروژه
چت در تلگرام پشتیبانی
چت در واتس اپ پشتیبانی
همکاری با ما

با تکمیل فرم همکاری می‌توانید در حوزه‌ای که تخصص و علاقه دارید پروژه دریافت کرده، انجام دهید و کسب درآمد کنید. اگر تخصصی دارید، همین الان اقدام کنید
آموزش کامسول

می‌خوای نرم‌افزار مهندسی یاد بگیری برای انجام پروژه؟ نرم افزار کامسول یکی از بهترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی هست.

انجام پروژه EES

نرم افزار ای ای اس از متداول ترین برنامه های حل معادلات است . این نرم افزار دارای دیتابانک قوی خواص ترکیبات است که مهندس را در انجام پروژه EES کمک می کند . اگر در انجام پروژه ای ای اس خود دچار مشکل هستید فرم ثبت سفارش پروژه را تکمیل کنید .

⁘ توضیحات

انجام پروژه EES

انواع پروژه EES در فرآیند پروژه انجام می شود . نرم افزار Engineering Equation Solver که به صورت اختصاری EES خوانده می شود ؛ یکی از قدرتمندترین نرم افزارها در حوزه حل معادلات ترمودینامیکی و انتقال حرارت ، مکانیک سیالات و تبدیل انرژی است . این نرم افزار دارای کتابخانه ای کامل از داده های ترمودینامیکی و خواص مواد است . این امر کمک می کند تا در حل معادلات مهندسی نیاز به تعریف این خواص نباشد . و بتوان به صورت آماده در انجام پروژه EES از آن استفاده کرد .

انجام پروژه EES

این نرم افزار کاربردهای گسترده ای در حوزه مهندسی شیمی ، مهندسی مکانیک ، مهندسی انرژی و دیگر رشته ها دارد . به طور کلی هر مهندسی که نیاز به حل معادلات ریاضی داشته باشد ، می تواند از این نرم افزار استفاده کند .

معرفی نرم افزار

نرم افزار ای ای اس یکی از پرکاربردترین برنامه های حل ریاضی معادلات مهندسی است . از انجام پروژه EES افزار به طور گسترده ای در دانشگاه ها و صنایع استفاده می شود . این نرم افزار دارای رقبای قدرتمندی در حوزه محاسبات عددی است . از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • متلب (MATLAB)
  • متمتیکا (Matematicl)
  • پلی مت (Polymath)

با این وجود نرم افزار EES دارای ویژگی منحصر به فردی است . این نرم افزار دارای یک دیتابانک کامل از خواص ترکیبات است . این مطلب به مهندس اجازه می دهد بر روی کدزنی و محاسبات تمرکز کند . به خصوص زمانی که به طور دائم در معادلات به خواص ترکیبات نیاز داریم .

ویژگی های نرم افزار

اساس نرم افزار ای ای اس با استفاده از زبان برنامه نویسی C توسعه یافته است . بر همین اساس در انجام پروژه EES از زبان C و همخانواده های آن برای کدزنی می توان استفاده کرد. این نرم افزار از توابع زبان برنامه نویسی PASCAL و FORTRAN پشتیبانی می کند . در نتیجه می توان توابع کتابخانه ای دلخواه را به نرم افزار اضافه کرد . سه ویژگی که نرم افزار EES را محبوب کرده ، شامل موارد زیر می باشد :

  1. دارا بودن خواص ترموفیزیکی و انتقالی ترکیبات مختلف
  2. قابلیت توسعه نرم افزار با اضافه کردن توابع جدید
  3. قابلیت نمایش گرافیکی نتایج محاسبات به صورت پویا

حوزه های انجام پروژه EES

از این نرم افزار در حوزه های مختلف مهندسی از جمله حل تمرین مهندسی شیمی ، نفت ، مکانیک ، مهندسی انرژی و … استفاده می شود . با توجه به ساده و قابل فهم بودن ، نرم افزار کاربرد زیادی در بین دانشجویان یافته است . یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار رایگان بودن آن است . با توجه به رایگان بودن سورس نرم افزار ، از این نرم افزار در نگارش مقالات علمی به صورت چشمگیر استفاده می شود .

انجام پروژه با نرم افزار EES

این نرم افزار در حوزه های مختلف شبیه سازی از جمله بهینه سازی ، تحلیل انرژی و اگزرژی فرآیند ، حل معادلات ترمودینامیکی ، حل مسائل مکانیکی ، حل معادلات انتقال حرارت و … کاربرد دارد . حل معادلات دیفرانسیل از جمله کاربردهای دیگر نرم افزار است که در انجام پروژه EES می توان از آن استفاده کرد .

تصور اشتباه در انجام پروژه EES

در برخی موارد گفته می شود در انجام پروژه با نرم افزار EES نمی توان از حلقه For استفاده کرد . در حالی که دیگر نرم افزارهای محاسبات عددی از جمله متلب دارای دستورات شرطی قدرتمندی هستید . اما این مطلب اشتباه است و نرم افزار ای ای اس دارای حلقه for می باشد . استفاده از این قابلیت در انجام پروژه EES نیاز به تخصص دارد .

نمایش پویای نتایج

حل معادلات و نمایش آن به صورت پویانمایی یکی از ویژگی های منحصر به فرد دیگر نرم افزار ای ای اس است . این ویژگی در نرم افزارهای دیگر از جمله متلب به هیچ عنوان وجود ندارد . این قابلیت در حل معادلات احتراق و چرخه ها بسیار مفید است . به خصوص اگر نتیجه انجام پروژه EES قرار باشد آموزش داده شود . با استفاده از قابلت های نرم افزار می توان معادلات مهندسی را حل کرد و نتایج آن را به صورت گرافیکی نمایش  داد .

فهرست خواص موجود در نرم افزار EES

این نرم افزار تمام خواص بخار آب اشباع از نقطه ذوب تا نقطه بحرانی را دارد . خواص هوا و گازهای ساده همچون نیتروژن ، اکسیژن ، متان ، آرگون و … نیز در نرم افزار موجود است . اطلاعات یاد شده نه تنها شامل انتالپی ، انتروپی و دانسیته است . بلکه خواصی همچون ویسکوزیته ، ویسکوزیته دینامیک ، ظرفیت حرارت ویژه و ضریب نفوذ مولکولی را نیز در بر می گیرد .

انجام پروژه EES

این داده ها به صورت توابع در نرم افزار موجود است . که می توان با وارد کردن اطلاعات ورودی ، از آن ها استفاده کرد . مثلا اگر نیاز به انتالپی بخار آب داشته باشیم، با یک تابع و ذکر نام سیال و دما و فشار آن ، انتالپی توسط نرم افزار محاسبه خواهد شد .

امکان اضافه کردن دیتابانک

نرم افزار EES امکان دریافت داده های خارجی را فراهم کرده است . شما می توانید با جداولی که نرم افزار در اختیار شما قرار می دهد ، داده های خارجی مربوط به ترکیبات جدید را به نرم افزار اضافه کنید . سپس از آن داده ها در انجام پروژه EES استفاده کنید . هر جا که تابع مورد نظر را فراخوانی کنید . نرم افزار داده های وارد شده را بررسی و با استفاده از درونیابی خروجی مورد نظر را تولید می کند .

ثبت سفارش پروژه EES

اگر در انجام پروژه EES خود دچار مشکل هستید . می توانید از خدمات فرآیند پروژه در این حوزه استفاده کنید . برای این منظور ابتدا لازم است با کارشناسان ما تماس گرفته و پروژه خود را مطرح کنید . می توانید پیش از ثبت سفارش پروژه EES از مشاوره تخصصی پشتیبانی استفاده کنید . همچنین اگر در انجام پروژه خود به دیگر نرم افزارها از جمله کامسول نیاز داشته باشید . تمام این خدمات در فرآیند پروژه به صورت یکپارچه ارائه می شود .

برچسب‌ها: ✔ انجام پروژه EESانجام پروژه ای ای اسانجام پروژه های دانشجویی eesسفارش پروژه EESسفارش پروژه ای ای اس