تماس با پشتیبانی

تماس با پشتیبان فرآیند پروژه
چت در تلگرام پشتیبانی
چت در واتس اپ پشتیبانی
همکاری با ما

با تکمیل فرم همکاری می‌توانید در حوزه‌ای که تخصص و علاقه دارید پروژه دریافت کرده، انجام دهید و کسب درآمد کنید. اگر تخصصی دارید، همین الان اقدام کنید
آموزش کامسول

می‌خوای نرم‌افزار مهندسی یاد بگیری برای انجام پروژه؟ نرم افزار کامسول یکی از بهترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی هست.

انجام پروژه پایپ سیس

ما در تمام ایام هفته آماده بررسی پروژه های شما هستیم. برای سفارش انجام پروژه پایپسیس می‌توانید سفارش پروژه کنید. در صورتی که نیاز به تماس سریع با پشتیبانی دارید، می‌توانید پروژه خورد را از طریق راه‌های ارتباطی به پشتیبان فرآیند پروژه ارسال بفرمایید.

⁘ توضیحات

پروژه پایپ سیس

انجام پروژه پایپسیس در حقیقت یک شبیه سازی خط لوله در محیط نرم‌افزارهای HYSYS، Unisim و یا Petro-Sim است. در واقع Pipesys یک ماژول هیدرولیک خط لوله برای شبیه سازی جریان های چند فازی به همراه واحد تولید در بالادستی و تجهیزات سر چاهی فراورش نفت خام می‌باشد. البته این ماژول قادر به شبیه سازی انواع خطوط لوله با جریان‌های تک فاز، جریان‌های دو فازی و چند فازی و هم زمان است و محدودیتی از این نظر ندارد. این ماژول به گونه‌ای طراحی شده تا کاربر در انجام پروژه پایپ سیس احساس نکند به محیط تازه‌ای وارد شده که نیاز به آموزش مجدد دارد. به عنوان مثال ماژول Pipesys در نرم افزار هایسیس یک تجهیز در پالت تجهیزات می‌باشد. که در صورت لزوم کاربر از آن برای شبیه سازی خطوط لوله جریان استفاده می‌کند.

انجام پروژه پایپسیس

نا گفته نماند انتخاب صحیح معادلات حرکت سیال در انجام پروژه Pipesys به خصوص در خطوط لوله‌ای که جریان چند فازی در آن ها وجود دارد ضروری است. بنابراین برای انجام یک شبیه سازی درست کاربر باید با معادلات آشنایی داشته باشد، یکپارچه بودن ماژول پایپسیس در نرم افزارهای یاد شده باعث شده تا تجزیه و تحلیل نتایج سریع و در عین حال قدرتمند باشد. این ماژول یک گزینه قدرتمند به عنوان جایگزین شبیه سازهای CFD همچون نرم افزار کامسول است که از حل عددی معادلات برای مشخص کردن نحوه‌ی حرکت سیال در خط لوله استفاده می‌کنند است.

معرفی ماژول

برای بیش از 20 سال است که از انجام پروژه پایپسیس به منظور طراحی و بهره برداری بهینه از خطوط لوله و تاسیسات استفاده می‌شود. مدل های دقیق حرکت سیال تک فاز و چند فاز توسعه یافته موجب شده تا نتایج این ماژول دقت بالایی در پیش‌بینی خط لوله داشته باشد. با استفاده از ویژگی مطالعه موردی (Case Study)، می‌توان پارامترهای مختلف فرآیندی از جمله دبی ورودی، دبی خروجی و گلوگاه های خط لوله را تجزیه و تحلیل کرد.

شبیه سازی پایپ سیس

در انجام پروژه پایپ سیس محاسبات دقیق جریان چند فاز بر اساس روش های استاندارد و اختصاصی صنعتی، از جمله روش‌های شبیه ساز جریان چند فاز پویا (مرتبط با نرم افزار OLGA) انجام می‌دهد. برای محاسبه‌ی دقیق میزان حرارت مبادله شده، گزینه های مختلفی از جمله لوله های مدفون در خاک، لوله‌ی مغروق در پوشش ها و محاسبات مربوط به خنک شدن در دسترس است.

ویژگی‌های پایپ سیس

خاص ترین ویژگی این ماژول پایپسیس این است که تجهیزاتی مانند پمپ ها، کمپرسورها، هیترها و اتصالات (جوینت‌ها) را می توان در خط قرار داد و رفتار آن را در امتداد خط لوله مورد بررسی قرار دارد. این ویژگی است که همراه شدن ماژول با نرم‌افزارهای قدرتمندی از جمله هایسیس فراهم کرده است. بررسی تضمین جریان (Flow Assurance) در گرفتگی شدید، حجم پیگینگ و فرسایش خط لوله از دیگر مواردی است که می‌توان با استفاده از ماژول PIPESYS محاسبه کرد.

علاوه بر خط لوله، شبکه‌ای از خطوط لوله را نیز می‌توان در نرم افزار هایسیس مورد بررسی قرار دارد. با توجه به حضور ماژول در نرم افزار هایسیس، می‌توان هزینه تجهیزات را بررسی کرد و هزینه سرمایه گذاری وارد را از نظر تعداد پمپ‌ها و کمپرسورها و تعداد اتصالات محاسبه کرد. این مطلب قابلیت به حداکثر رساندن تولید و کاهش هزینه سرمایه گذاری سرمایه، طراحی و بهینه سازی را برای مهندس فراهم می‌کند.

دیگر ویژگی‌ها

از دیگر ویژگی‌های ماژول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. این ویژگی ماژول به دلیل همراه شدن آن با نرم افزارهای قدرتمندی از جمله هایسیس، UniSim یا Petro-SIM است. محاسبه دقیق میزان جریان، بررسی تضمین جریان و مقدار انتقال حرارت سیالات چند فازی از جمله ویژگی‌های این نرم افزار است. به حداقل رساندن فشار برگشتی در خط لوله در حالی که سرعت جریان پایدار باقی می‌ماند و در حداکثر فشار عملیاتی مجاز کار می کند.
محاسبه اندازه پمپ ها و کمپرسورها و تعیین مکان بهینه برای دستیابی به میزان جریان هدف در انجام پروژه پایپسیس ممکن است. کمی کردن مزایای افزودن چاه های جدید ، فشرده سازی، خطوط لوله و غیره تعادل اندازه خط لوله در برابر افزایش جریان برای به حداکثر رساندن اقتصاد با استفاده از تجزیه و تحلیل حساسیت.

برچسب‌ها: ✔ انجام پروژهانجام پروژه pipesysانجام پروژه با نرم افزار pipesysانجام پروژه با نرم افزار پایپ سیسانجام پروژه پایپ سیس