تماس با پشتیبانی

تماس با پشتیبان فرآیند پروژه
چت در تلگرام پشتیبانی
چت در واتس اپ پشتیبانی
همکاری با ما

با تکمیل فرم همکاری می‌توانید در حوزه‌ای که تخصص و علاقه دارید پروژه دریافت کرده، انجام دهید و کسب درآمد کنید. اگر تخصصی دارید، همین الان اقدام کنید
آموزش کامسول

می‌خوای نرم‌افزار مهندسی یاد بگیری برای انجام پروژه؟ نرم افزار کامسول یکی از بهترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی هست.

پروژه طراحی آزمایش

فرآیند پروژه با داشتن شبکه‌ای از متخصصین در رشته‌های مختلف، خدمات انجام پروژه طراحی آزمایش را ارائه می‌دهد. همچنین شما می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان ما برای این منظور استفاده کنید. برای ثبت سفارش و دریافت خدمات انجام پروژه طراحی آزمایش لازم است اطلاعات خود را در فرم ثبت پروژه وارد کرده و برای ما ارسال کنید. پس از تکمیل و ارسال فرم، پشتیبانی ما با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد. در صورتی که پروژه‌ی شما در حوزه‌ی عملکرد ما باشد، انجام پروژه‌ی شما با تایید پشتیبان شروع خواهد شد. برای دریافت مشاوره تخصصی در زمینه‌ی خدمات پروژه آزمایشگاهی با فرآیند پروژه تماس بگیرید.

⁘ توضیحات

طراحی آزمایش

انجام آزمایش توسط مهندسین و دانشمندان به منظور شناخت یک پدیده بسیار متداول است. اما انجام آزمایش هزینه‌ی بالایی داشته و هنوز نمی‌توان به طور کامل به شبیه‌سازی‌ها بدون پشتوانه‌ی آزمایش اعتماد کرد. همچنین گاهی تعداد آزمایش‌هایی که باید انجام شود تا اثر یک پارامتر روی یک پدیده‌ی فیزیکی را ببینیم بسیار زیاد است.

طراحی آزمایش یکی از راهکارهایی است که موجب کاهش تعداد آزمایش‌های انجام شده و یافتن هدفمند تاثیر پارامترهای مختلف بر یک پدیده‌ی فیزیکی است. طراحی آزمایش به ما کمک می‌کند تا با حداقل تعداد آزمایش (سریع ترین مسیر و کمترین هزینه) بیشترین اطلاعات را درباره‌ی پدیده‌ی تحت مطالعه به دست آوریم.

طراحی آزمایش کاربرد زیادی در علوم مهندسی و انجام پروژه های آزمایشگاهی دارد. به طوری که روش‌های جامع آماری و اختصاصی برای آن توسعه یافته است. همچنین نرم‌افزارهای زیادی در این حوزه ارائه شده که علاوه بر تجمیع روش‌های آماری برای انجام یک پروژه طراحی آزمایش، سرعت و دقت محاسبات را نیز افزایش می‌دهد. از نرم افزارهای مختلفی از جمله دیزاین اکسپرت (Design Expert) و مینی تب برای انجام پروژه طراحی آزمایش استفاده می‌شود.

اهداف پروژه طراحی آزمایش

اهداف مورد انتظار از طراحی آزمایش به شرح زیر می‌باشد.

  • چگونه می‌توان نتایج یک فرآیند را به سمت دلخواه تغییر داد.
  • چگونه می‌توان یک پارامتر را ماگزیمم یا مینیمم کرد.
  • چگونه می‌توان تغییر یا پارامتر را کاهش داد.
  • متغیرهای اصلی موثر بر فرآیند چیست.
  • کدام یک از متغیرهای را باید کنترل کنیم و کنترل کدام یک از آن‌ها بی‌اهمیت است.

این موارد بخشی از انتظارات ما از انجام پروژه طراحی آزمایش است. همچنین برخی از اهداف از یک پروژه تا پروژه دیگر تغییر می‌کند. انجام دقیق یک پروژه طراحی آزمایش نیاز به تجربه و تخصص دارد. در این زمینه متخصصین فرآیند پروژه سال‌ها در حوزه‌ی طراحی آزمایش‌های دانشگاهی و صنعتی تجربه دارند. می‌توانید نمونه انجام پروژه طراحی آزمایش با نرم‌افزار مینی تب و دیزاین اکسپریمنت را در زیر مشاهده کنید.

مراحل انجام پروژه طراحی آزمایش

انجام پروژه طراحی آزمایش دارای مراحلی است که در ادامه بیان می‌شود.

  1. فرآیندی مورد مطالعه باید تعریف گردد.
  2. متغیرهایی که پاسخ را تحت تاثیر قرار می‌دهند مشخص گردد.
  3. دقت و صحت اندازه گیری نتایج در آزمایش‌ها مشخص گردد.
  4. پارامترهای اولیه برای بررسی تعیین شود.
  5. پارامترهای انتخاب شده دسته بندی و اولویت بندی شود.
  6. طرح آزمایش انتخاب شود.
  7. راهکارهای کنترل متغیرهای خارجی موثر بر فرآیند مشخص شود.
  8. آزمایش بر حسب طرح انتخاب شده انجام گردد.
  9. فرآیند جدید مشخص و مکتوب شود.
  10. مطالعه بعدی پیشنهاد و انجام شود.

مراحل انجام پروژه طراحی آزمایش در شکل زیر نمایش داده شده است.

انجام پروژه طراحی آزمایش

نرم‌افزارها

دیزان اکسپرت (Design Expert) شناخته شده‌ترین نرم‌افزار در حوزه طراحی آزمایش می‌باشد. این نرم افزار در حوزه‌های مختلف از جمله طراحی آزمایش‌های آکادمیک و صنعتی کاربرد دارد. نرم‌افزارهای دیگر از جمله مینی تب (Minitab) و SPSS نیز از جمله نرم‌افزارهایی هستند که در طراحی آزمایش کاربرد دارند. همچنین از نرم‌افزار متلب نیز در این حوزه می‌توان استفاده کرد. لازم به ذکر است که استفاده از نرم افزار متلب برای طراحی آزمایش نیاز به کدزنی و یا استفاده از افزونه‌های متلب دارد.

خدمات انجام پروژه آزمایشگاهی

انجام  پروژه آزمایشگاهی پایان نامه کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا یکی از فرصت‌هایی است که نصیب هر دانشجویی در دوره‌ی تحصیلات نمی‌شود. اما موفق بودن در این زمینه نیاز به دانش فراوانی دارد که در برخی موارد کسب آن چندین سال زمان نیاز دارد. طراحی آزمایش یکی از آن موارد است. شما می‌توانید خدمات تخصصی طراحی آزمایش را در فرآیند پروژه دریافت کنید. برای دریافت مشاوره تخصصی در این حوزه با پشتیبانی فرآیند پروژه تماس بگیرید. در صورتی که نیاز به انجام پروژه طراحی آزمایش دارید، روی ثبت سفارش کلیک کرده و فرم را تکمیل کنید تا پشتیبانی فرآیند پروژه با شما تماس بگیرد.

برچسب‌ها: ✔ انجام پروژه دیزاین اکسپرتانجام پروژه طراحی آزمایشپروژه طراحی آزمایشپروژه های دیزاین اکسپرتپروژه های طراحی آزمایشطراحی آزمایش