تماس با پشتیبانی

تماس با پشتیبان فرآیند پروژه
چت در تلگرام پشتیبانی
چت در واتس اپ پشتیبانی
همکاری با ما

با تکمیل فرم همکاری می‌توانید در حوزه‌ای که تخصص و علاقه دارید پروژه دریافت کرده، انجام دهید و کسب درآمد کنید. اگر تخصصی دارید، همین الان اقدام کنید
آموزش کامسول

می‌خوای نرم‌افزار مهندسی یاد بگیری برای انجام پروژه؟ نرم افزار کامسول یکی از بهترین نرم‌افزارهای شبیه‌سازی مهندسی هست.

انجام پروژه CFD

انجام پروژه CFD یکی از بخش های مهم مطالعات مهندسی آکادمیک و صنعتی است . بر همین اساس در صورت برخورد با مشکل در روند شبیه سازی نیاز به دریافت مشاوره تخصصی است . برای این منظور خدمات انجام پروژه دینامیک سیالات محاسباتی با نرم افزارهای مختلف ارائه شده است . برای سفارش پروژه CFD فرم پروژه را پر کنید .

⁘ توضیحات

انجام پروژه CFD

دینامیک سیالات محاسباتی یک روش محاسبات عددی است . با استفاده از این محاسبات ریاضی ، می توان انواع معادلات دیفرانسیل جزئی با چند متغیر را حل کرد . با توجه به آن که این رشته محاسبات اولین بار برای حل معادلات حرکت سیال پیشنهاد شد . نام دینامیک سیالات محاسباتی یا انجام پروژه CFD بر این محاسبات مانده است . اما در انجام یک پروژه CFD انواع معادلات مهندسی را می توان حل کرد . بر همین اساس CFD کاربرد زیادی در حوزه های مختلف مهندسی و صنعتی پیدا کرده است .

انجام پروژه دینامیک سیالات محاسباتی CFD

از انجام پروژه CFD برای حل انواع معادلات مهندسی می توان استفاده کرد . از انتقال جرم گرفته تا انتقال حرارت و حرکت سیال در محیط متخلخل . از دینامیک سیالات محاسباتی برای بررسی تنش مکانیکی وارد شده بر یک قطعه می توان استفاده کرد . همچنین بسیاری موارد دیگر از جمله بررسی مغناطیسی یک قطعه برقی و توزیع صدا در یک اتاق را با این علم می توان بررسی کرد .

معرفی CFD

دینامیک سیالات محاسباتی یک روش عددی برای حل معادلات دیفرانسیل مهندسی است . از این روش برای حل انواع مسائل مهندسی و شبیه سازی انواع پدیده های فیزیکی استفاده می شود . با توجه به آن که این روش ابتدا برای حل معادلات حرکت سیال استفاده شد .

انجام پروژه های CFD

یکی از مواردی که در انجام پروژه CFD باید به آن دقت کرد ، زمان حل است . پیچیده شدن مسئله موجب افزایش زمان حل می شود . به همین دلیل مهندسین مسائل مختلف CFD را به صورت های دو بعدی ، دو بعدی متقارن و متقارن محوری حل می کنند تا زمان حل کاهش یابد . بنابراین قبل از ثبت سفارش پروژه نیاز دارید درباره شبیه سازی خود اطلاعات بیشتری داشته باشید . به این منظور می توانید از مشاوره تخصصی پشتیبانی فرآیند پروژه استفاده کنید .

نرم افزارهای انجام پروژه CFD

با توجه به گستردگی انجام پروژه CFD ، نرم افزارهای مختلفی توسعه داده شده است . شناخته شده ترین نرم افزارهای CFD در زیر نام برده شده است .

کامسول (COMSOL Multiphysics)

✨ COMSOL PROJECT ✨

جدیدترین نرم افزاری است که در حوزه CFD به بازار ارائه شده. شرکت مادر کامسول در سوئد قرار داشته و سرمایه گذار آن شرکت مت ورکز است. احتمالا نام شرکت مت ورکز را با نام نرم افزار متلب شنیده اید. پس می توان با توجه به سابقه و بزرگی شرکت متلب می توانید پشتوانه نرم افزار کامسول را حدس بزنید 🙂 این نرم افزار با توجه به کدنویسی آن در سال های اخیر و آپدیت های منظمی که ارائه می کند، از روند شبیه سازی بسیار قدرتمندی برخوردار است. به طوری که امکانات بسیار زیادی را در اختیار کاربر قرار می دهد.

انیسیس فلوئنت (Ansys Fluent)

✨ ANSYS FLUENT PROJECT ✨

یکی از قدیمی ترین نرم افزارهای شبیه سازی CFD است. در بسیاری موارد برای انجام پروژه دینامیک سیالات محاسباتی از فلوئنت استفاده می شود. این نرم افزار با توجه به قدمتی که دارد، کاربران زیادی هم کسب کرده و بسیاری از آکادمی های تنها از آن برای شبیه سازی استفاده می کنند. با خرید نرم افزار فلوئنت توسط شرکت انسیس به نظر می رسد جان دوباره ای به این نرم افزار اضافه شده. به طوری که روند شبیه سازی آن یکپارچگی بیشتری پیدا کرده و دیگر به گمبیت و تک پلات برای ایجاد هندسه، مش بندی و نمایش نتایج نیازی نیست.

آباکوس(Abaqus)

✨ ABAQUS PROJECT ✨

آباکوس یک نرم افزار میان رده در حوزه پروژه های CFD است. در حوزه بررسی های مکانیکی تنش – کرنش بیشترین کاربرد در اختیار نرم افزار آباکوس است. اما در حوزه سیالات و انتقال حرارت مرجعیت ندارد و دیگر نرم افزار ها از جمله فلوئنت و کامسول در این حوزه کاربرد بیشتری دارند.

همچنین نرم افزارهای دیگر نیز وجود دارد که کمتر مورد استفاده قرار می گیرند . در زیر نام برخی از آن ها ذکر شده است .

  • Open Foam
  • ++CFD
  • ++FLO
  • Ansysy CFX
  • Flow 3D

این نرم افزارها از روش های مختلف برای حل معادلات استفاده می کنند . روش حل اختلاف محدود (Finite-Difference) ، اجزای محدود (Finite-Element) و حجم محدود (Finite-Volume) متداول ترین روش هایی است که برای حل استفاده می شود . نمونه ای از مش بندی را در زیر می توانید مشاهده کنید.

×

متخصصین فرآیند‌پروژه آماده ارائه خدمات در این حوزه می باشند . همچنین اگر نیاز به شبیه سازی های دیگر در حوزه های پایپینگ و آنالیز ریسک فرآیند با انجام پروژه با نرم افزار PHAST داشته باشید . تمام این خدمات در اینجا به صورت پیوسته ارائه می شود .

معرفی پروژه های CFD

انجام پروژه CFD می تواند بررسی انتقال حرارت ، انتقال جرم یا تنش مکانیکی در یک قطعه باشد . نرم افزارهای جدید اثبات کرده اند که هر پدیده ی فیزیکی – مهندسی را می توان با انجام پروژه دینامیک سیالات محاسباتی حل کرد . بنابراین نام دینامیک سیالات محاسباتی غلط انداز است . در زیر نام برخی از پروژه های در این حوزه آورده شده است.

  • خنک کننده الکترونیکی و تجزیه و تحلیل حرارتی
  • بررسی تراشه های میکروفلوئیدیک
  • بررسی توزیع سیال در راکتور
  • بررسی حرکت سیال در محیط های متخلخل
  • بررسی نحوه توزیع غلظت و انجام واکنش در بستر پر شده
  • تحلیل حرکت ذرات در یک بستر سیالی
  • تحلیل تنش های مکانیکی وارد شده بر یک قطعه صنعتی
  • تحلیل الکترونیکی و مغناطیسی قطعات برقی

و خیلی موارد دیگر که در این حوزه قرار می گیرد .

طراحی سه بعدی

انجام پروژه های CFD در برخی موارد نیاز به تولید هندسه های پیچیده دارد . هندسه های پیچیده را اغلب نمی توان با نرم افزارهای CFD تولید کرد . بر همین اساس شما نیاز به یک مرحله طراحی سه بعدی از هندسه ی شبیه سازی خود دارد .

انجام پروژه دینامیک سیالات محاسباتی CFD

این خدمات در فرآیندپروژه در قالب طراحی با نرم افزار سالیدورکز ارائه می شود. در واقع شما نیاز نیست برای تهیه طرح سه بعدی قطعه خود به زحمت بیفتید . ما در اینجا یک شبیه سازی CFD را از ابتدا تا انتها انجام می دهیم . همچنین در مسیر حل مسائل گاهی نیاز به کد زنی با متلب و EES داریم. همه این خدمات در فرآیند پروژه ارائه می شود.

سفارش پروژه CFD

در صورتی که یک مسئله CFD را به عنوان حل تمرین مهندسی به شما واگذار کرده اند . می توانید از خدمات ما در زمینه انجام پروژه CFD استفاده کنید . انجام پروژه های دانشجویی در کمترین زمان و بالاترین کیفیت انجام می شود . هزینه های در فرآیندپروژه پیشنهادی و توافقی است . برای ثبت سفارش می توانید فرم سفارش پروژه را تکمیل کنید . در صورتی که زمان کمی دارید . به طور مستقیم پروژه را برای پشتیبانی ارسال کنید .

برچسب‌ها: ✔ انجام پروژه CFD با متلبانجام پروژه دینامیک سیالات محاسباتیانجام پروژه های دانشجویی cfd
فهرست